כותרות אחרונות
Search

יקב אמפורה מציג לקראת ראש השנה שלושה יינות מיוחדים

התמונה הועתקה מאתר האינטרנט של היקב – צילום: יקב אמפורה

יקב אמפורה הממוקם בחוות מקורה בכרם מהר"ל מציג לקראת ראש השנה שלושה יינות מיוחדים

על יקב אמפורה

קב אמפורה הוקם בשנת 2000 על ידי גיא רילוב והיינן גיל שצברג. ייצור היין נעשה בתחילה בסככה בחוות מקורה ולפני מספר שנים עבר היקב למבנה אבן מרשים ומרווח שהוקם באזור הכניסה לחווה. בבניין החדש והיפהפה נמצאים אזור ייצור היין ומרכז מבקרים מאיר עיניים.

 

בשנת 2008, בשיתוף עם גיא רילוב, רכשה את היקב משפחת דובוב שנופי הבראשית בהם שוכן היקב הילכו עליהם קסם והשתלבו באופן מושלם עם אהבתם לארץ וליין.

מאז, הוטמע ביקב תהליך התחדשות ושיפור מתמיד. כרמי איכות ניטעו באזורים ייחודיים בארץ, ידע וטכנולוגיות עילית שולבו בתהליכי הייצור של היין, ומעל הכול – נבנה צוות מקצועי ומנוסה, בראשותו של היינן ד"ר ארקדי פפיקיאן.

מתוך שאיפתו לשלמות וליצירת סטנדרטי איכות בקנה מידה עולמי, גייס היקב את יועץ הייננות החשוב והמוערך בעולם, מר מישל רולאן. כבעלים של עשרה יקבים ויועץ לעשרות יקבים במדינות רבות, נחשב מר רולאן לאחד מאנשי המפתח של תעשיית היין העולמית, בעל פרספקטיבה בינלאומית יוצאת דופן ומפורסם במגע הקסם שלו באיזון ובליטוש יינות איכות.

 

בשנת 2016 היינן מעיין קושיצקי מצטרף ליקב אמפורה ומחליף את היינן ארקדי פפיקיאן. קושיצקי מגייס צוות ייננים צעיר שיעבוד תחתיו בהפקת יינות היקב.

.

ב-2016 ד"ר יובל סמואל נכנס כשותף פעיל ביקב ומאז משמש כמנכ"ל החדש של היקב. ד"ר סמואל הוא בעל רשת המרפאות הווטרינריות אשר נושאת את שמו. בשנים האחרונות הרחיב את עסקיו לתחום הנדל"ן, הייעוץ העסקי ועתה הוא נכנס לענף היין.

צילומים: יח"צ

התמקדות בשלושה יינות לקראת ראש השנה

דף יינן – מרלו ברברה

שנת בציר: 2009
הרכב ואחוזי זנים:
מרלו )כרם שעל( %80
ברברה )כרם שעל( %20
כרם שעל 830 מטר
13°C – 25°C :תסיסה טמפרטורת
השבחה ויישון בחביות: 36 חודשים
סוג חביות: 300 ו-500 ליטר, אלון צרפתי
יישון בבקבוק: 12 חודשים
אלכוהול: %15
חומצה כללית: 5.6 גרם/ליטר
3.43 :pH
16°C – 18°C :הגשה טמפרטורת
ערך קלורי: 92 קק"ל ל – 100 מ"ל

מרלו ברברה תיאור היין: ממסך ייחודי המשלב בין החומציות המעוררת של הזן ברברה )צפון איטליה( למגוון ארומות הפרי של הזן מרלו )צרפת(. מאופיין במגוון רחב ביותר של ארומות פרי רענן ומפתיע, שזיף סגלגל, פטל שחור ואוכמניות, המתמזגות באפן מושלם בעלי מנטה רעננים, גרידת תפוז עוקצנית, ליקריץ שחור ונתח בשר מיושן ואיכותי. השהייה בחבית מעניקה לו תחושה עגלגלה ומעודנת בדמות שוקולד מריר ואיכותי העוטפת את חלל הפה בתחושה מספקת וחמצמצה וברצון עז להמשיך וללגום עוד ועוד.

.. מחיר 210 ₪

ניתן לרכוש באתר יקב אמפורה

 www.amphoraewines.com

 

**************************

דף יינן – שרדונה סדרת ריטון

שנת בציר: 2016
זן ענבים: שרדונה %100
כרמים וגובה הכרמים:
גליל
700 עליון
12°C – 15°C :תסיסה טמפרטורת
השבחה ויישון בחביות: אלון צרפתי %40 חדש, 9 חודשים
יישון בבקבוק: 3 חודשים
13.2% :אלכוהול
חומצה כללית: 3.6
3.37 :pH
:הגשה טמפרטורת 6°C – 10°C

תיאור היין: שרדונה, מאצילי הזנים הלבנים. חלקת הכרם של היקב ממוקמת בגליל העליון. הגפנים נטועות על קרקע בעלת מסלע גירני שמאפשר ניקוז יעיל. הטיפול בגפנים נעשה בצורה פרטנית לכל גפן ותוך מחשבה ושמירה על הסביבה והחורש הטבעי הסובב את החלקה. התירוש תסס ליין בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר והתיישן על משקעיו. שרדונה אמפורה מאופיין בפרי לבן וצהוב, פירות טרופיים, ניחוחות הדרים, וניל ואגוזים. היין ימשיך וישתבח בשנים הבאות.

טווח מחירים 110-95 ₪

ניתן לרכוש באתר יקב אמפורה

 www.amphoraewines.com

 

*************************

דף יינן – ריטון 2014

שנת בציר: 2014
הרכב ואחוזי זנים:
קברנה סוביניון %80
קברנה פרנק %7
מרלו %13
כרמים וגובה הכרמים:
מנרה 650
שעל 830
13°C – 25°C :תסיסה טמפרטורת
השבחה ויישון בחביות: 24 חודשים
סוג חביות: 300 ו-500 ליטר, אלון צרפתי
יישון בבקבוק: 6 חודשים
15.5% :אלכוהול
חומצה כללית: 5.6 גר\ליטר
3.8 :pH
16°C – 18°C :הגשה טמפרטורת
ערך קלורי: 90 קק"ל\100 מ"ל

 תיאור היין: אדום, מעורר ונעים בצבעים עזים ובוהקים של סגול ובורדו חושני. מדגים ארומות עשבוניות ברמז לפלפל ירוק ומנטה, המתובלות במגוון רחב של תבלינים "חמים", החל באגוז מוסקט וציפורן וכלה בזרעי שומר וכוסברה מעוררים. עם השהייה בכוס נפתח לעולם עשיר של פירות שחורים ואדומים, אוכמניות, תותי בר ודובדבנים שחורים ובשלים. התענוג והעושר ממשיכים לתחושה מלאה ומאוזנת בחלל הפה ובסיומת ארוכה ומשביעה. נגיש כבר כעת וישתבח במהלך השנים הבאות.

טווח מחירים 110-95 ₪

ניתן לרכוש באתר יקב אמפורה

www.amphoraewines.com

 

על מרכז המבקרים של יקב אמפורה

מרכז המבקרים של יקב אמפורה ממוקם בחוות מקורה אשר בכרם מהר"ל, במבנה אבן מרהיב אשר נבנה במיוחד, ובליבו שוכן היקב, בו אנחנו מייצרים באהבה גדולה את היינות שלנו.
ביום יום מהווה מרכז המבקרים מוקד הפעילות של הצוות המקצועי שלנו. בו הם טועמים, מערבבים ומשבחים את היינות ומלווים אותם עד לשלב הבקבוק ושליחתם לכל רחבי הארץ.
במרכז אנחנו מקיימים גם מפגשים חברתיים המעניקים חוויית יין קסומה ומהנה. אנו מזמינים אתכם, חברי מועדון אוהבי היין, למגוון פעילויות במרכז המבקרים – סיורים מקצועיים ביקב, טעימות יין, השקת יינות חדשים ואירועי חברה או אירועים חברתיים שלכם. בעת הביקור תוכלו גם לרכוש ממבחר היינות שלנו, אך בעיקר להירגע בחברה טובה וליהנות מהנוף הקסום של הרי הכרמל עם כוס יין ביד.